fbpx
חיפוש

תיקון צו ירושה

צו קיום ירושה הוא מסמך משפטי המעביר באופן רשמי את זכויות המנוח ליורשיו. אולם, לעתים קרובות מתעוררים מצבים שבהם יורשים שלא נכללו בצו טוענים כי מדובר בטעות, וכי הם זכאים לחלק מהירושה.

בקשה לתיקון צו ירושה יכולה להיות מוגשת על-ידי יורש שלא נכלל בצו המקורי. הבקשה נבחנת על-ידי בית המשפט, אשר בוחן את הראיות ושומע את טענות הצדדים. אם בית המשפט מוצא כי אכן נפלה טעות או שיורש נוסף זכאי להיכלל בצו, הוא יורה על תיקון הצו בהתאם.

כך היה בעניינה של משפחת כהן – לאחר פטירתו של אברהם כהן, הוצא צו ירושה שכלל רק את אשתו, שרה, ושני ילדיהם, ליאת ויוסי. מה שלא היה ידוע בזמן הוצאת הצו הוא שלאברהם שהיה נשוי קודם לכן לאישה אחרת, נולדה בת נוספת, רחל, שלא נכללה בצו.

לרחל, שלא היתה בקשר עם אביה , נודע על מות אביה שנים לאחר מכן, והיא הגישה בקשה לתיקון צו הירושה. היא טענה כי היא זכאית לחלק מירושת אביה, כבת נוספת שלו. בית המשפט בחן את הבקשה והחליט לתקן את צו הירושה ולכלול גם את רחל כיורשת. הוא קבע כי מדובר בטעות שיש לתקנה, ושרחל זכאית לחלק מהירושה בהתאם לדין.

בקשה לתיקון צו קיום ירושה

תיקון צו ירושה מתרחש במקרים שבהם לא ניתן לבטל את צו הירושה שכבר ניתן, אך יש צורך לשנות את זהות היורשים בשל גילוי עובדות חדשות שלא היו בפני רשם הירושה בעת מתן הצו המקורי.

תיקון צו שונה מביטול צו ירושה. בעוד שביטול צו ירושה מבטל את הצו ואת כל המשמעויות המשפטיות שנבעו ממנו, כאילו מעולם לא ניתן, המשמעות של תיקון צו ירושה היא אינה פסילה של הצו המקורי, אלא תיקונו בהתאם לעובדות החדשות שהתגלו.

תיקון צו ירושה מתבצע באמצעות הגשת בקשה לתיקון הצו לרשם לענייני ירושה. הבקשה כרוכה בתשלום אגרה, והרשם ידון בנימוקים המצדיקים את התיקון, תוך התחשבות בשיקולים נוספים כגון משך השיהוי בהגשת הבקשה והשלכות האפשריות של התיקון.

באילו מקרים יתוקן צו ירושה?

צו הירושה ניתן על פי הנתונים שהיו בפני רשם הירושה במועד מתן הצו. אולם, במקרים מסוימים, עשויים להתגלות עובדות חדשות שלא היו ידועות בעת מתן הצו המקורי. במצבים אלה, ניתן לתקן את צו קיום ירושה על מנת להתאימו לעובדות החדשות. כך לדוגמא במקרה של משפחת כהן, שם התברר כי למוריש היתה יורשת נוספת, שלא היתה מודעת להליכי הירושה.

חשוב לשים לב לעניין השיהוי בהגשת הבקשה לתיקון צו הירושה, שכן הוא עשוי להביא לדחיית הבקשה על ידי בית המשפט. עם זאת, אם המבקש מצליח להציג נימוק ראוי וסביר המצדיק את השיהוי, בית המשפט עשוי להתחשב בכך ולאפשר את תיקון הצו.

במקרה המתואר, בית המשפט השתכנע כי השיהוי בהגשת הבקשה לא נבע מרשלנות או מחדל של המבקשת, אלא מעובדות שלא היו בשליטתה. לפיכך, הוא נעתר לבקשת התיקון, על מנת להתאים את הצו לנתונים העובדתיים המעודכנים.

במקרים בהם נדרש תיקון של צו הירושה, אין להכביר במילים בחשיבות הפנייה לסיוע משפטי. עו"ד לענייני ירושה יוכל לסייע בניסוח הבקשה בצורה מקצועית, להציג את הנימוקים המשפטיים באופן מיטבי ולהתמודד עם סוגיות מורכבות, כגון שאלת השיהוי בהגשת הבקשה.

אם אתם מתמודדים עם הליכים של תיקון או ביטול צו ירושה פנו לעו"ד לילך הירש-אופיר לקבלת ייעוץ.

פועלים היום ומבטיחים את המחר
צרו קשר עוד היום ונתחיל בתהליך

כתבות נוספות

תוכן שיעזור לך לנתב את חייך

סיפורה של אורלי

אביה של אורלי עבר תאונת דרכים קשה, הוא מחוסר הכרה ומצבו אנוש. היא הייתה הילדה היחידה של אביה, ואמה נפטרה לפני שנים. נטל קבלת ההחלטות

קרא עוד >>
עורך דין ירושה
עורך דין ירושה

עורך דין ירושה מומלץ מי שצריך לשכור שירותים מקצועיים של עורך דין, ללא קשר לתחום העיסוק שלו או לעניין המדובר, צריך לשים לב להמלצות, להצלחות

קרא עוד >>