fbpx
חיפוש

סיפורה של אורלי

אביה של אורלי עבר תאונת דרכים קשה, הוא מחוסר הכרה ומצבו אנוש. היא הייתה הילדה היחידה של אביה, ואמה נפטרה לפני שנים. נטל קבלת ההחלטות הרפואיות עבור אביה נפל כעת על כתפיה. בבית החולים נדרשה למלא ים של טפסים ולהשיב לשאלות הצוות הרפואי. הם היו זקוקים למישהו שיקבל החלטות לגבי טיפול באביה, שלא היה מסוגל כעת לעשות זאת בעצמו. אורלי מעולם לא דמיינה את עצמה במצב הזה.

במושב סמוך לביתי גרה אישה מקסימה בשם אורלי, אשר נודעה לא רק בחביבותה אלא גם בכישרונה הרב בכל הקשור לתכנון העתיד. אורלי תמיד האמינה בכוח התכנון וההכנה. הקריירה שלה כיועצת פיננסית לימדה אותה שהמפתח לעתיד בטוח טמון לרוב בקבלת החלטות מחושבות היום.

היא לא ידעה עד כמה השקפת העולם שלה תתברר כנחוצה.

המסע של אורלי החל כאשר קיבלה שיחה שאף אחד לא רוצה לקבל. זו היתה שיחה מבית החולים, בה הודיעו לה שאביה עבר תאונת דרכים קשה, הוא מחוסר הכרה ומצבו אנוש.

בדרכה לבית החולים, ליבה של אורלי התפוצץ מרוב דאגה ופחד. היא הייתה הילדה היחידה של אביה, ואמה נפטרה לפני שנים. נטל קבלת ההחלטות הרפואיות עבור אביה נפל כעת על כתפיה.

כשהיא הגיעה לבית החולים, פגשו אותה ים של טפסים ושאלות מהצוות הרפואי. הם היו זקוקים למישהו שיקבל החלטות לגבי טיפול באביה, שלא היה מסוגל כעת לעשות זאת בעצמו.

אורלי הייתה בסערת רגשות. היא תמיד הייתה קרובה לאביה, אבל מעולם לא דמיינה את עצמה במצב הזה.

צוות בית החולים הסביר כי מבלי שמונה אדם אחר לקבל החלטות עבור אביה, הם יצטרכו לעתור לבית המשפט בבקשה לאפוטרופסות לענייני אביה. אורלי נרעדה מהמחשבה על אדם זר שמקבל החלטות קריטיות לגבי חייו וכלכלתו של אביה.

מהר מאוד גילתה אורלי את הקשיים בהליך מינוי אפוטרופוס. זה לא רק לוקח זמן אלא גם סוחט רגשית. בית המשפט דרש תיעוד מקיף, בדיקות רקע וראיונות עם חבריו ומשפחתו של אביה. כל אותו זמן, מצבו הרפואי של אביה נותר רעוע, והחלטות חשובות לגבי הטיפול בו התעכבו.

ההליכים המשפטיים נמשכו שבועות, ואורלי חשה חסרת אונים כשראתה את מצבו הבריאותי של אביה מתדרדר. היא ידעה שהזמן הוא קריטי, והעיכובים משפיעים על סיכוייו להחלים.

הסיפור של אורלי הוא דוגמה לחשיבות של ייפוי כוח מתמשך.

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לכל אדם למנות אדם אחר שהוא סומך עליו, שיהיה מוסמך לקבל החלטות בשמו אם הוא לא יוכל לעשות זאת בעצמו. ייפוי כוח מתמשך יכול להיות רלוונטי למצבים רבים, זמניים או קבועים, כגון מחלה או מוגבלות פיזית ונפשית, אובדן הכרה וגיל מבוגר, והוא מכסה לא רק החלטות רפואיות אלא גם עניינים פיננסיים ורכושיים.

???? ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך חשוב שיכול להגן על עצמאות האדם, הוא מונע עיכובים בירוקרטיים או הליכים בבית המשפט ומונע סכסוכים בין בני משפחה.

???? עם ייפוי כוח מתמשך ניתן לקבל החלטות מיידיות (הוא מאפשר התערבות רפואית דחופה) בנוגע לטיפול רפואי ולעניינים כספיים.

???? ייפוי כוח מתמשך מקנה שקט נפשי: הידיעה שרצונותיו וטובתו של האדם מכובדים ומספקים תחושת הקלה עמוקה בתקופה מאתגרת.

???? ייפוי כוח מתמשך מאפשר הרמוניה משפחתית על ידי כך שהוא מונע מחלוקות פוטנציאליות או סכסוכים משפחתיים המתעוררים לעתים קרובות בתיקי אפוטרופסות.

???? ייפוי כוח מתמשך מאפשר התאמה אישית לצרכים ולהעדפות של האדם הממנה. הוא יכול לקבוע את היקף סמכות קבלת ההחלטות ולפרט כל מגבלה או תנאים.

???? ייפוי כוח מתמשך שומר על כבוד האדם וכוח הבחירה.

אורלי, כדרכה בקודש כמי שרגילה לתכנן את עתידה ועתידם של אחרים ביקשה שאספר לכם את סיפורה שיכול לשמש שיעור עבור אחרים והזמינה אותי להרצות מפגש הסברה בכנס שערכה לחברי המושב.

המסע של אורלי, יחד עם המומחיות המשפטית שלי יכול להעצים אתכם, לעזור לכם לקחת שליטה על עתידכם ולהבטיח שרצונכם יכובד.

פועלים היום ומבטיחים את המחר
צרו קשר עוד היום ונתחיל בתהליך

כתבות נוספות

תוכן שיעזור לך לנתב את חייך

עורך דין התנגדות לצוואה
התנגדות לצוואה

עורך דין התנגדות לצוואה צוואה היא מסמך משפטי מחייב שקשה מאד לבטל או להתנגד לו, עם זאת, הדבר אינו בלתי אפשרי. הסתייעות בשירותיו של עורך

קרא עוד >>
ניכור הורי

סופי סיפרה לאמילי ודניאל סיפורים דמיוניים על מעשים שכביכול אלכס עשה והסיתה אותם נגדו. היא הציגה את בת הזוג החדשה כמפלצת שרוצה ברעתם ואת ילידיה

קרא עוד >>