fbpx
חיפוש

מהו ומדוע חשוב להכיר את הנושא?

אנה קבעה פגישה עמי לאחר שקראה באינטרנט על ייפוי כוח מתמשך המאפשר לאדם בגיר וכשיר להסדיר מראש מצב בו הוא עלול לאבד את צלילות דעתו. היא סברה שטוב יהיה אם הוריה, דוד ורבקה, יחתמו על מסמך כזה.

אנה סיפרה כי אביה דוד כבר אובחן כסובל מאלצהיימר, אך עדיין צלול במרבית הזמן ומתפקד באופן עצמאי. הוריה עדיין לא היו משוכנעים בצורך ביפוי כוח מתמשך והיא שאלה מה כדאי לעשות. הצעתי שיבואו לפגישה לא מחייבת לשמוע על הנושא, שכן יש הבדל גדול בין לקרוא חומר רקע לבין לקבל הסבר מפורט וישיר.

למרבה הצער הפגישה לא יצאה לפועל, וכעבור מספר שבועות מצבו של דוד הידרדר והוא נזקק כבר לאפוטרופוס, כך שיפוי כוח מתמשך אינו רלוונטי עוד בנסיבות אלה. לעומת זאת, רבקה, אמה של אנה הבינה את הצורך וביקשה לערוך יפוי כוח מתמשך. קבענו פגישה לצורך הגשת בקשה למינוי אפוטרופוס לדוד ועריכת ייפוי כוח מתמשך לרבקה.

המקרה של אנה, דוד ורבקה ממחיש כי אין להסתפק בקריאה על הנושא באינטרנט או במקורות אחרים. כדי להבין את המשמעויות ולהגיע להחלטה מושכלת בנוגע לעריכת ייפוי כוח מתמשך. מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ אצל עורך דין יפוי כוח מתמשך שהוסמך לכך על ידי האפוטרופוס הכללי, ולוודא שאתם מבינים היטב את המשמעויות והשלכות הרלוונטיות למצבכם האישי.

עריכת יפוי כוח מתמשך מעלה שאלות רבות שחשוב להיערך אליהן, כגון: מיהו האדם שבו הממנה בוטח שיפעל לטובתו? כיצד לוודא שמיופה הכוח אכן יפעל כנדרש? האם למנות מיופה כוח אחד או יותר? מי צריך לקבל דיווחים על פעולות מהותיות? ועוד שאלות חשובות.

יפוי כוח מתמשך הוא כלי משמעותי המאפשר לממנה לקבל שליטה על חייו ולקבוע מראש לגבי מי יהיה האחראי על חייו במקרה של אובדן צלילות דעת בעתיד. בדומה לצוואה הקובעת מראש את גורל הרכוש, ייפוי הכוח המתמשך מסדיר את עתיד האדם בעודו בחיים. לצערנו, בעידן המודרני שכיחות מחלות הגורמות לירידה בתפקוד הקוגניטיבי רק עולה, ולכן חשוב להכיר לעומק את הכלי החשוב של ייפוי כוח מתמשך

כמה עובדות חשובות על ייפוי כוח מתמשך:

רק עו"ד ייפוי כוח מתמשך שהוכשר והוסמך לכך רשאי לערוך יפוי כוח מתמשך. לא כל עורך דין יכול לערוך ייפוי כוח מתמשך.

הממנה חייב להיות אדם בגיר וכשיר מנטלית. אם קיים ספק לגבי כשירות הממנה הוא עשוי להידרש לבדיקה רפואית של מומחה שיאשר את כשרותו.

הממנה ממנה אדם אחר לשמש כאפוטרופוס שלו במקרה שיאבד את צלילות דעתו ולא יוכל עוד לקבל החלטות בעצמו.

ניתן למנות מיופה כוח אחד או יותר, לטיפול בענייני רכוש, אישיים או רפואיים, ולמנות גם מיופה כוח חלופי.

מיופה הכוח חייב להיות אדם בגיר וכשיר מנטלית. עליו להסכים לקבל על עצמו את הוראות ייפוי הכוח ולהיות נוכח בחתימת המסמך.

ייפוי כוח המתמשך נכנס לתוקף רק מהרגע בו הממנה מאבד את כשירותו המנטלית ואינו מסוגל עוד לקבל החלטות עצמאיות.

 

פועלים היום ומבטיחים את המחר
צרו קשר עוד היום ונתחיל בתהליך

כתבות נוספות

תוכן שיעזור לך לנתב את חייך

ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכם לקבוע כי הטיפול בכם יעשה על ידי אנשים שאתם סומכים עליהם ייפוי כוח מתמשך הוא כלי משפטי המשמש חלופה למינוי

קרא עוד >>
צו קיום ירושה
תיקון צו ירושה

צו קיום ירושה הוא מסמך משפטי המעביר באופן רשמי את זכויות המנוח ליורשיו. אולם, לעתים קרובות מתעוררים מצבים שבהם יורשים שלא נכללו בצו טוענים כי

קרא עוד >>