fbpx
חיפוש

הרשו לי לנפץ לכם כמה מיתוסים בנושא ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לך למנות אדם שאתה סומך עליו לנהל את ענייניך במידה ולא תהיה מסוגל לעשות זאת. ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי שימושי ביותר שיכול לחסוך לאהובים שלך הרבה מאוד זמן, הוצאות ועוגמת נפש אם תאבד את היכולת המנטלית שלך לקבל החלטות חשובות. למרבה הצער, לא לכולם יש ייפוי כוח מתמשך והסיבות לכך שונות. חוסר מודעות ומיתוסים סביב הנושא הם חלק מהן.

הרשו לי לנפץ לכם כמה מיתוסים בנושא ייפוי כוח מתמשך

מהו ייפויי כוח מתמשך? למה אני צריך את זה?

בנקים, רופאים, בתי חולים ובתי אבות כולם יבקשו לראות ייפוי כוח מתמשך לפני שיסכימו לבקשות שביקשת מבני משפחה להגיש בשמך.

למרבה הצער, לא לכולם יש ייפוי כוח מתמשך והסיבות לכך שונות. חוסר מודעות ומיתוסים סביב הנושא הם חלק מהן

מיתוס 1. "אינך צריך ייפוי כוח אם אתה בריא וכשיר"

כן אתה כן!

הזמן לערוך ייפוי כוח מתמשך הוא כאשר יש לך יכולת נפשית – לא תוכל לעשות זאת לאחר שתאבד את היכולת. מומלץ לערוך ייפוי כוח מתמשך גם אם אתה נהנה מבריאות גופנית ונפשית טובה מאוד – תאונה, מחלה או נכות עלולות להתרחש בכל עת.

אם תשאיר את עריכת ייפוי הכוח המתמשך למועד שבו לא תהיה כשיר, זה יהיה כמעט בלתי אפשרי שמישהו ינהל את ענייניך בשמך, מבלי לקבל צו מבית המשפט. יקיריך יצטרכו לפנות לבית המשפט כדי להפוך למיופיי כוח (אפוטרופוסים). זהו הליך מורכב וארוך, הגוזל זמן יקר יותר מאשר הוצאת ייפוי כוח בעודך כשיר.

על ידי עריכת ייפוי כוח מתמשך כבר היום, תוכל להבטיח לעצמך שקט נפשי, ולדעת שהעניינים שלך ינוהלו בהתאם לצרכים ולרצונות שלך. אם יתעורר הצורך, יוכלו יקיריך לפעול במהירות וביעילות.

מיתוס 2. "אתה יכול למנות רק מיופה כוח אחד"

לא נכון!

ישנם שני סוגים של ייפוי כוח מתמשך וסביר להניח שרוב האנשים יזדקקו לשניהם:

ייפוי כוח מתמשך לעניינים רכושיים, המאפשר למנות אדם לניהול ענייני כספים, כגון תשלום חשבונות, ניהול השקעות וקנייה או מכירה של נכס.

ייפוי כוח מתמשך לעניינים רפואיים ואישיים, המאפשר למנות אדם לקבלת החלטות לגבי טיפול רפואי, טיפול יומיומי ותנאי מגורים.

בעת עריכת ייפוי כוח מתמשך, יש לך הזדמנות לבחור מי ינהל עבורך ויקבל החלטות עבור כל תחום.

ניתן למנות מיופי כוח שונים לכל תחום. אולי תרצה שאדם אחד יקבל החלטות לגבי הטיפול הרפואי שלך, אבל אחר ינהל את הכספים שלך. לחילופין, ייתכן שתרצה למנות יותר ממיופה כוח אחד לכל מהתחומים, כדי שיוכלו לפעול ביחד, או ביחד ולחוד.

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לך להגדיר הנחיות ברורות לגבי האופן שבו תרצה שמיופי הכוח יקבלו החלטות בשמך. אתה יכול לכלול העדפות או משאלות ספציפיות שעשויות להיות לך, כגון רצונותיך לגבי טיפול רפואי או היכן תרצה לגור.

מיתוס 3. " יש לי את הכוח הדרוש כי אני קרוב משפחה"

לא נכון!

זוהי תפיסה שגויה נפוצה. העובדה שאתה קרוב משפחה של מישהו, אינה נותנת לך באופן אוטומטי את הסמכות המשפטית לקבל החלטות בשמו. אם אתה רוצה להיות מסוגל לעשות זאת, תצטרך להיות מיופה כוח שהוסמך לכך בייפוי כוח מתמשך.

ייפוי כוח מתמשך הוא אמצעי הגנה חשוב. הוא מונע מאדם אחד או יותר להשתלט על ענייניו של מישהו בניגוד לרצונו של אותו אדם (או לרצונם של יקיריו).

תחשוב על זה: אם מישהו צריך טיפול רפואי דחוף אבל אין לו עוד יכולת שכלית, מי עדיף שיקבל החלטות בשמו? בן המשפחה מיופה הכוח שנבחר על ידו, או קרוב המשפחה הרחוק (והחמדן) שמחליט פתאום להתערב?

חשוב לציין שלהתמנות כמיופה כוח של מישהו זו אחריות משמעותית, ואתה חייב לפעול לטובתו בכל עת. אם יש לך ספקות או חששות לגבי יכולתך (או יכולתו של מישהו אחר) לפעול כמיופה כוח, עליך לדון בחששות אלה עם האדם שמינה אותך.

מיתוס 4. "אני אאבד שליטה על חיי אם אעניק ייפוי כוח"

לא!

מתן ייפוי כוח מתמשך אין פירושו שתילקח ממך השליטה. למעשה, עריכת ייפויי כוח מתמשך תספק לך שקט נפשי שמישהו שאתה סומך עליו יוכל לקבל החלטות חשובות בשמך אם לא תהיה מסוגל  לעשות זאת בעצמך.

על פי חוק הכשרות המשפטית, תיפסל כשרותו המשפטית של אדם הסובל ממחלת נפש או מליקוי בשכלו, אם אותה מחלה או ליקוי גורמים לכך שהוא אינו מסוגל לדאוג לענייניו. הערכת היכולת הנפשית מתבצעת על בסיס אינדיבידואלי, תוך התחשבות בנסיבותיו הספציפיות של כל אדם.

מיתוס 5. "לאחר עריכת ייפוי כוח מתמשך, לא תוכל לשנות או לבטל אותו"

קל מאוד לשנות או לבטל כל ייפוי כוח מתמשך שערכת. אתה יכול לעשות זאת בכל עת – כל עוד יש לך יכולת שכלית. אתה יכול לעשות זאת על ידי מילוי מסמך המורה על ביטול ייפוי הכוח או שינויו.

עליך להודיע על כך למיופה הכוח ולאחר מכן, למסור הודעה בדבר הביטול לאפוטרופוס הכללי. אל דאגה! ביטול ייפוי הכוח המתמשך ייכנס לתוקף במועד מסירת ההודעה למיופה הכוח, גם לפני שנמסרה ההודעה לאפוטרופוס הכללי.

אם אתה שוקל לבטל ייפוי כוח מתמשך, חשוב לפנות לייעוץ משפטי בטרם תעשה זאת על מנת לוודא שאתה מבין את ההשלכות של החלטתך וכדי לוודא שהביטול מתועד כראוי.

ביטול ייפוי כוח לא אומר שלא תוכל לערוך ייפוי כוח מתמשך חדש בעתיד אם תשנה את דעתך שוב.

מיתוס 6. "רק בני משפחה יכולים להתמנות כמיופי כוח"

לא נכון!

האדם שאתה בוחר לשמש כמיופה הכוח שלך אינו חייב להיות בן משפחה כלל. אתה יכול לבחור כל אחד שאתה סומך עליו, כל עוד הוא מעל גיל 18 ויש לו יכולת שכלית.

בבחירת מיופה כוח חשוב לקחת בחשבון את התאמתו לתפקיד וכן את יכולתו לבצע את תפקידו ביעילות. עליך לבחור מישהו אמין, שחולק את הערכים והאמונות שלך.

האדם שתבחר חייב להסכים לפעול כמיופה הכוח שלך, ועליו להבין את האחריות הנלווית לתפקיד. עליך לדון ברצונותיך והעדפותיך עם מיופה הכוח שבחרת ולוודא שהוא מבין היטב את הציפיות שלך.

מיתוס 7. "עריכת ייפוי כוח מתמשך הוא תהליך ארוך"

לא נכון!

עריכת ייפוי כוח מתמשך אורכת בדרך כלל שתי פגישות עם עורך הדין שלך: האחת כדי שעורך הדין יסביר לך את התהליך ויברר את רצונותיך וצרכיך, והשנייה יחד עם מיופה הכוח כדי לחתום על המסמך.

לקבלת ייעוץ משפטי ועריכת ייפוי כוח מתמשך, צור קשר עוד היום.

משרדי מתמחה גם בעריכת צוואות, טיפול בירושה ועריכת הסכמי ממון וחיים משותפים.

*הכתבה מנוסחת בלשון זכר לשם הנוחות בלבד, והיא פונה לנשים וגברים כאחד*

פועלים היום ומבטיחים את המחר
צרו קשר עוד היום ונתחיל בתהליך

כתבות נוספות

תוכן שיעזור לך לנתב את חייך

איך נפטרתי מאמא שלי

לא ידעתי אז כלום על דמנציה, אבל עשיתי מחקר קטן. גיליתי שלמרות שהמחלה נפוצה, היא מופיעה בדרך כלל לאחר גיל 65. באותו זמן, אמא שלי

קרא עוד >>