fbpx
חיפוש

צו ירושה

לאחר מותו של אדם, יש כל מיני נושאים שקרובי המשפחה שלו יצטרכו לטפל בהם – קבלת תעודת הפטירה, סגירת חשבון בנק, עצירת תשלומים וכמובן גם כל ההתעסקות סביב הנושא של חלוקת העיזבון שלו. במידה ולא קיימת צוואה שניתן לעבוד לפיה, על אחד היורשים החוקיים יש להגיש בקשה עבור צו קיום ירושה, על מנת שמגיש הבקשה ושאר היורשים החוקיים של המנוח, יוכלו לרשת את נכסיו. לרוב, כאשר המנוח לא השאיר אחריו צוואה, רכושו יעבור ליורשים חיים בקרבה המשפחתית הקרובה ביותר אליו, כמו ילדים, הורים או אחים.

כיצד מגישים צו ירושה?

לאחר שנפטר אדם והתגלה כי אין באמתחתו צוואה מפורשת על פיה ניתן לחלק את נכסיו, יש להגיש בקשה עבור צו ירושה. כדי להגיש אותה, יש לנקוט בכמה כללים:

  • יש לוודא כי לא קיימת צוואה שנערכה על ידי המנוח
  • על המגיש להיות אחד מיורשיו החוקיים של הנפטר
  • הגשת הבקשה כרוכה בתשלום של אגרת פתיחת בקשה, ושל אגרת הוצאות פרסום.

אחרי שווידאתם כי אתם עומדים בקריטריונים, ניתן לפנות אל הרשם לענייני ירושה על מנת להגיש את הבקשה. כדאי להיעזר בעורך דין לענייני משפחה עבור התהליך – עורך הדין יודע בדיוק אילו מסמכים תצטרכו לספק, למי לפנות ולאן, על מנת שהתהליך יתנהל בצורה הטובה ביותר.

החשיבות של עורך דין שילווה את הלקוחות שלו

לאחר הגשת בקשת צו ירושה, הרשם לענייני ירושה יפרסם ברשומות הרלוונטיות הודעה על מנת שאם יהיו מתנגדים לצו הירושה, הם יוכלו להגיש בקשה להתנגדות לצו הירושה. טיפול הבקשה שלכם על ידי עורך דין יכולה לעזור רבות לתהליך, שכן, עורך הדין ינחה אתכם לגבי ההבהרות הנדרשות, הפרטים החיוניים והמסמכים הרלוונטים. כמו כן, במידה ועולה כל בעיה ותזדקקו לייצוג בערכאות השונות, עורך הדין נמצא כאן כדי לסייע לכם.

מחפשים עורכת דין בנושא של צוואה וירושה? לילך הירש-אופיר היא הכתובת שלכם, עם ניסיון רב בתחום, אמפתיה ודיסקרטיות מלאה.

פועלים היום ומבטיחים את המחר
צרו קשר עוד היום ונתחיל בתהליך

כתבות נוספות

תוכן שיעזור לך לנתב את חייך

ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכם לקבוע כי הטיפול בכם יעשה על ידי אנשים שאתם סומכים עליהם ייפוי כוח מתמשך הוא כלי משפטי המשמש חלופה למינוי

קרא עוד >>
עורך דין צוואה
עורך דין צוואה

עורך דין לענייני צוואה כתיבת צוואה היא עניין חשוב ומהותי ובשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מתחילים להבין את זה. עריכת צוואה על פי הכללים והחוקים

קרא עוד >>