fbpx
חיפוש

עורך דין צוואה

עורך דין לענייני צוואה

כתיבת צוואה היא עניין חשוב ומהותי ובשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מתחילים להבין את זה. עריכת צוואה על פי הכללים והחוקים יכולה לחסוך הרבה מאד אכזבה, מחלוקות וסכסוכים לאחר מותו של האדם. מכיוון שלצוואה יש תוקף משפטי מחייב, הרי שיש חשיבות לפנייה אל עורך דין לענייני צוואה כדי להבין בדיוק מה צריכה הצוואה לכלול או אפילו לדאוג שהוא יהיה נוכח בעת העריכה. אנשים רוצים לדעת שלאחר פטירתם לא יהיו ריבים או מחלוקות בין האנשים האהובים והיקרים להם ולכן עליהם להיעזר בעורך דין על מנת שהצוואה שלהם תהיה ברורה, מפורשת וחד משמעית.

מדוע חשוב לקבל ייעוץ מטעם עורך דין לענייני צוואה?

כאמור, צוואה היא לא מסמך רגיל וגם אם מחליטים לכתוב אותה באופן עצמאי ובכתב יד (מה שבהחלט אפשרי ויהיה תקף) עדיין יש כמה כללים שחשוב מאד שהצוואה תעמוד בהם וכך היא תהיה תקפה לאחר מותו של אותו מצווה. עורך דין לענייני צוואה יכול להסביר ללקוחות שלו אודות סוגים שונים של צוואות, להמליץ על הדרך הטובה ביותר לעריכת הצוואה כך שאי אפשר יהיה לנסות לבטל או להטיל בה ספקות וכמובן להציע שירות של עריכת הצוואה בנוכחותו, מה שיהפוך את התוקף של הצוואה הזאת להרבה יותר רציני וקשיח. צוואה שנחתמת בנוכחות עורך דין או נערכת על ידו, יהיה הרבה יותר קשה לנסות לבטל.

שירותים נוספים של עורכי דין שעוסקים בצוואות

עורך דין לענייני צוואה יכול גם להיות נוכח בעת עריכת הצוואה אך לא רק. הוא יכול לייצג את היורשים כולם או חלק מהם בעת חשיפת צוואה של אדם שהלך לעולמו והם היורשים של העיזבון שלו, הוא יכול לבחון מצב שבו מי מהיורשים טוען לחוסר הגינות או לחוסר חוקיות של הצוואה והוא גם יכול לפעול ביחד עם היורשים בצורה מוסכמת לבצע שינויים בחלוקת העיזבון במידה והשינוי מבוקש ומוסכם על ידי כולם.

לילך הירש-אופיר היא עורכת דין ומגשרת שעוסקת בדיני משפחה, צוואות וירושות והיא הכתובת המקצועית לפנות אליה בכל שאלה או עניין בנושאים אלה.

עו"ד צוואות

הנושא של צוואות הוא נושא רציני שחשוב מאד להתייחס אליו בכובד ראש, שכן, לאחר לכתכם תרצו שהנכסים שלכם יחולקו כשורה וכפי רצונכם. לא תמיד חלוקת הנכסים מתבצעת דווקא ליורשים החוקיים כמו הילדים וההורים, לעיתים נרצה לחלק נכסים מסוימים לחברים, שותפים עסקיים, ילדים חורגים או קרובי משפחה רחוקים. עבור עניינים הקשורים לצוואה כמו שינויים, עריכה או כתיבת צוואה בצורה שתעקוב אחר הנהלים, צריך לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי של עו"ד צוואות ולשמוע ממנו על סוגי הצוואות ועל הדרך המומלצת והנכונה ביותר לערוך את הצוואה כך שלא תהיינה שום בעיות בעת חלוקת הנכסים.

החשיבות של קבלת ייעוץ מטעם עו"ד צוואות

אנשים חושבים שצוואה היא מסמך שהם יכולים לכתוב בעצמם ולא יהיו איתו שום בעיות. קביעה זו נכונה רק חלקית, שכן אמנם יש אפשרות לערוך צוואה באופן עצמאי, אך יש כמה כללים שחשוב מאד לדעת ולעקוב אחריהם על מנת שאכן הצוואה תהיה חוקית ותיכנס לתוקף לאחר הפטירה ולא תמיד אפשר להיחשף לכללים אלה ללא עזרה והבהרה של עורך דין. עו"ד צוואות יכול להציע ייעוץ אישי ופרטני לכל לקוח שפונה אליו, להסביר לו על פי הנתונים האישיים שלו באיזו דרך יהיה לו הכי כדאי לערוך צוואה וכמובן שהוא עצמו יכול להיות נוכח וחתום כעד על הצוואה המדוברת אם זה מה שיחליט הלקוח.

לפעול בכובד ראש בנושא מהותי ומשמעותי

כל העורך צוואה מבעוד מועד רוצה שיהיו כמה שפחות חיכוכים בין היורשים לאחר מותו, ובוודאי שלא היה רוצה שהיחסים בין בני המשפחה שלו יתערערו בשל תוכן הצוואה. עו"ד צוואות יכול להעלות בצורה משמעותית את הסיכוי לכך שהצוואה תהיה ברורה ובהירה ואי אפשר יהיה לנסות לערער עליה. הניסוח יהיה חד משמעי ואי אפשר יהיה לטעון לחוסר הגינות או ללחץ שהופעל על המצווה על ידי שום צד.

מחפשים מידע שקשור לעריכת צוואה? עורכת הדין והמגשרת לילך הירש-אופיר היא הכתובת שלכם, עם ניסיון רב בתחום דיני המשפחה.

עורך דין מומחה לצוואות

צוואה היא מסמך משפטי שיש לו חשיבות גבוהה ומערכת המשפט בישראל מתייחסת אליו ברצינות רבה מאד. בעת עריכת הצוואה באמצעות עורך דין מומחה לצוואות, אשר יודע כיצד לערוך את הצוואה לפי לשון החוק, יהיה קשה אפילו יותר לבטל או לערער על הצוואה. ביטול או ערעור על צוואה לא ניתנים בנקל – עורך הדין הוא איש המקצוע שיכול לדאוג לכך שהצוואה תהיה ברורה ולא ניתנת לפרשנות והוא גם זה שבמקרה שמתעוררת מחלוקת יוכל לייצג את מי מהצדדים או לכל הפחות יוכל לבחון לעומק במה מדובר.

מתי כדאי לפנות אל עורך דין מומחה לצוואות?

על מנת למנוע חיכוכים או מחלוקות לאחר הפטירה, צריך לדעת איך הצוואה צריכה להיות כתובה ואילו פרטים חייבים להופיע בה. לשם כך מומלץ לפנות אל עורך דין מומחה לצוואות כדי שיערוך את הצוואה עבור הלקוח שלו. כאשר צוואה נערכת ונחתמת על ידי עורך דין, יש לה תוקף וחשיבות ויהיה קשה מאד, עד כדי בלתי אפשרי לנסות לבטל אותה. מעורך דין אפשר גם לקבל הסברים והדרכה על מנת לערוך צוואה באופן עצמאי בצורה שתיכתב על פי הנחיות החוק. גם במידה ולאחר חשיפת הצוואה מתעוררות מחלוקות או אי הבנות, עורך הדין הוא הכתובת לפנות אליו, לכל הפחות כדי להתייעץ איך כדאי לפעול.

למען העתיד והיחסים הטובים – משאירים צוואה ברורה וחוקית

מכיוון שתוכן הצוואה נחשף לאחר מותו של המצווה הרי שהוא לא יהיה בסביבה כדי להסביר למה התכוון ומערכת החוק תפעל אך ורק לפי לשון הצוואה. מאמצים רבים מושקעים כיום להעלאת המודעות לעריכת צוואה ביחד עם עורך דין מומחה לצוואות על מנת למנוע כל סכסוך או מחלוקת שיכולים גם לגרור לסכסוכים משפחתיים ארוכי טווח. אף אדם לא היה רוצה שלאחר מותו הקשרים בין בני משפחתו יתערערו או יתנתקו ולכן חשוב שישאיר צוואה שנערכה עם עורך דין.

משרד עורכי דין לילך הירש-אופיר הוא משרד רב תחומי שמציע מגוון שירותים בדיני משפחה, ירושה וצוואה ומומלץ לפנות לייעוץ פרטני.

 

פועלים היום ומבטיחים את המחר
צרו קשר עוד היום ונתחיל בתהליך

כתבות נוספות

תוכן שיעזור לך לנתב את חייך

סיפורה של אורלי

אביה של אורלי עבר תאונת דרכים קשה, הוא מחוסר הכרה ומצבו אנוש. היא הייתה הילדה היחידה של אביה, ואמה נפטרה לפני שנים. נטל קבלת ההחלטות

קרא עוד >>