fbpx
Search

הטעות של בית המלוכה הבריטי

אם אתם זוג לפני נישואין או ידועים בציבור, טוב תעשו אם תחתמו על הסכם ממון או הסכם חיים משותפים.

צפייה מאוחרת בסדרה "הכתר" שמשודרת בנטפליקס (מומלץ לחובבי הז'אנר) גרמה לי לחשוב על הטעות של בית המלוכה הבריטי, או אולי על הטעות של המלכה אליבת…

נישואין שהוכתרו בשנת 1981 כ"חתונת העשור", הסתיימו בכשלון 11 שנים לאחר מכן.

מי שמכיר את סיפור חייהם של הנסיך צ'ארלס (לימים המלך צ'ארלס השלישי) והנסיכה דיאנה, יודע כבר שהנישואין הללו לא היו צריכים להתקיים מלכתחילה. צ'ארלס שהיה מאוהב מאז ומתמיד בקמילה (לימים "המלכה") אולץ ככל הנראה על ידי אימו, המלכה אליזבת, להינשא לדיאנה, והיה זה רק עניין של זמן עד ששניהם מאסו בנישואין.

על אף שהכתובת היתה על הקיר, לא המלכה אליזבת, שהיתה ידועה כאישה מחושבת, ולא אף אחד אחר, חשבו על הסכם ממון שעשוי היה להגן על ממונו של צ'ארלס.

כך, במסגרת הסכם הגירושין הצליחה דיאנה לשמור על דירותיה בארמון, קיבלה גישה למטוסי המשפחה, שמרה לעצמה את מרבית התכשיטים יקרי הערך וזכתה בהסדר פיננסי שכלל לא פחות מ-22.5 מיליון דולר בתשלום חד פעמי ותקציב שנתי של 600 אלף דולר עבור משרדה.

הסדר פיננסי זה, רושש את הנסיך צ'ארלס, אשר נאלץ (כך על פי דיווחים) להעביר את כל הונו לנסיכה.

סוף הסיפור, כידוע, נגמר קצת פחות טוב עבור הנסיכה שהגורל התאכזר עליה, והיא מצאה את מותה כשנה לאחר הגירושין.

מה הדרש?

אם אתם זוג לפני נישואין או ידועים בציבור, טוב תעשו אם תחתמו על הסכם ממון או הסכם חיים משותפים. על ידי יצירת הסכם מנוסח היטב, זוגות יכולים לטפל באופן יזום ולקבוע את הכללים וההסדרים לגבי רכושם. הסכם זה משמש כמסמך משפטי המתאר כיצד יחולקו נכסיהם במקרה של גירושין או פרידה. הסכם ברור ומנוסח כהלכה יכול לסייע במניעת הליכים משפטיים מסובכים ויקרים במהלך פרידה או גירושין, שכן הוא מספק מסגרת לחלוקת רכוש ויכול למזער מחלוקות בין בני הזוג, שכן כוונותיהם וציפיותיהם לגבי נכסיהם כבר סוכמו ותועדו.

הסכם ממון מציע דרך לזוגות לקבל שליטה טובה יותר על ענייניהם הרכושיים ולהגן על האינטרסים שלהם, תוך שהם מספקים רמת ודאות ופוטנציאל להפחית את הלחץ הרגשי והפיננסי הקשור בהליכי פרידה או גירושין.

מה הפשט?

אתם חייבים לצפות ב"כתר".

פועלים היום ומבטיחים את המחר
צרו קשר עוד היום ונתחיל בתהליך

כתבות נוספות

תוכן שיעזור לך לנתב את חייך

סיפורה של אורלי

אביה של אורלי עבר תאונת דרכים קשה, הוא מחוסר הכרה ומצבו אנוש. היא הייתה הילדה היחידה של אביה, ואמה נפטרה לפני שנים. נטל קבלת ההחלטות

קרא עוד >>
הסכם ממון

הסכם ממון בפרק א' הוא חשוב ונחוץ גם עבור זוגות מרקע כלכלי דומה וזוגות ללא רכוש. כדאי שתהיה לכם הכנה מראש, למקרה שמשהו ישתבש בהמשך

קרא עוד >>